10.1.2005

Istuin kutsuttuna erään timpurin olohuoneessa Roihuvuoressa (19.11.04) silloin kun AKT:n pj. Timo Räty pääsi lakon tuoksinassa kysymään TV1:n uutisissa, että onko tässä maassa olemassa joku, joka ei puhu ihmisten kanssa heitä koskevista asioista ennen lakkoa, ei lakon aikana, eikä lakon jälkeen?
Se olikin paras kysymys aikoihin!
Yksi syvällisimmistä kokemuksistani viime vuosilta on, että ihan tavalliset ihmiset ymmärtävät asioita paljon enemmän kuin ns. eliitti luuleekaan. Olin vanhojen kavereiden kutsumana, koska he luulivat että päästäisin skoolaamaan sille että minä vihdoinkin olin saanut "kunnon" hommia Ylen johtajana. Olen näet vuosien varrella yrittänyt pitää heitä tapahtumien tasalla.
Mutta mitä he eivät tienneet? Sitä, että asiat ovat joskus vielä syvällisempiä -minun osaltani se tarkoittaa lapsuusvuosistani johtuen, että en ota vastaan minkäänlaista sd.virkaa.
Ja koska emme enää elä ihmeiden aikaa, luotan tieteen tuloksiiin. Psykologit sanovat että lapsuuden ensimmäiset 5-7 vuotta määrittelevät miten ihminen myöhemmin selviää vastoinkäymisistään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lisää narratiiviin

EU-aikana kansojen omakielisestä ylärakenteesta on tullut Vatikaanin ulkopuolisen Italian johdolla vallitseva ”keveys” paitsi täällä missä h...